??? Malaysia ??? Merdeka ??? Palestin ???

??? Malaysia ??? Merdeka ??? Palestin ???




Saya baca artikel seorang rakan, tentang kebakaran yg dilalukan ke atas Masjid al-Aqsa;

Saya juga baca post di blog seorang rakan, tentang berkibarnya Jalur Gemilang menjelang Hari Kemerdekaan Malaysia yg ke-50;

dan Saya juga baca penulisan seorang rakan, tentang Jiwa Remaja yang Merdeka...

~~~~~~***~~~~~~

21 Ogos adalah Hari Memperingati Al-Quds

31 Ogos adalah Hari Kemerdekaan Malaysia

dan jangan pula lupa

3 September adalah hari pengisytiharan World Zionist Organization

~~~~~~***~~~~~~


Siapa kata perjuangan membebaskan Palestin tidak ada kaitan dengan kemerdekaan kita rakyat Malaysia? Saya fikir tarikh-tarikh yg sangat dekat inilah yg patut mendorong diri kita untuk benar-benar bebaskan dan merdekakan diri.

Malaysia sudah merdeka dari pemerintahan British selama 50 tahun, tapi rata-rata rakyatnya masih dijajah dari sudut pemikiran & gaya kehidupan, seperti yg telah di-agenda-kan oleh World Zionist Organization genap 100 tahun dahulu... dan agenda terbesar WZO ini adalah untuk mewujudkan Israel Raya dengan membina sebuah kuil Yahudi di atas Tanah Suci al-Quds di Palestin.

Kita orang Islam, lagi-lagi orang Malaysia yang islam (dengan nama & jiwa!), sangat-sangat patut menyokong dan berusaha membebaskan Palestin & al-Quds yang sudah dijajah 60 tahun oleh Israel laknatullah!

Cuba bayangkan jika negara Israel Raya berjaya diwujudkan, na'uzubillahi min dzaliik,
adakah kita di Malaysia ini akan terus 'aman' dan tidak akan diganggu?

"Glory to (God) Who did take His servant
for a Journey by night
from the Sacred Mosque to the Farthest Mosque,
whose precincts We bless,
in order that We might show him some of Our Signs:
for He is the One Who Heareth and
Seeth (all things)"
Al-Isra' : 1

Saya rasa agak malu untuk mengibarkan bendera Malaysia di kala ini kerana, terus-terang kata, saya lebih pentingkan pembebasan al-Quds di Palestin...

Apa kata kamu?

Comments

Anonymous said…
kata saya , apa nak malu..kibarkan sahaja..

pada masa yg saa kita juga peduli palestin.

Popular posts from this blog

Recipe: Air-fried Keropok Lekor

right person at the wrong time

Victorious