meningkatnya usiaku...

Termasuk hari ini sudah genap dua minggu ummat Islam di Malaysia berpuasa di bulan Ramadhan. Dua minggu. Terasa seperti begitu cepat berlalu. Dan aku masih belum puas menikmati pesta ibadah ini... Tidak, lebih teruk dari itu, aku menyesal kerana aku sedar dua minggu ini sepatutnya berlalu dengan lebih baik!

5 Oktober 2006.

Peningkatan usia yang menjadi peringatan buat diriku jua diri-diri kamu yang mengenaliku.

The day went on as usual. Dalam perjalanan pulang ke rumah, aku yang sedang berpuasa tiba² teringinkan cheese cake, dan aku menyatakan hasratku itu kepada ummi tercinta. Kami terus ke Secret Recipe di Ampang ^_^ dan membeli 4 jenis cake: 3 cheese cake & 1 chocolate cake! a quarter cake of each type.
Pulang ke rumah dan mendapati ada dua kad hari lahir di atas katil. Satu dari Kakak dan lagi satu dari Kak Maziah. Aku tersenyum lebar. It's just so nice to know that you're appreciated by others around you.
Kak Echah juga tidak lupa untuk menelefonku seperti tahun-tahun yang sudah! Walaupun tidak lama tetapi amat cukup untuk menggembirakan saya. Sidqi pula menghantar voice message yang tak lekang dari nasihat-nasihat menyuruh aku bernikah secepat mungkin (tapi dari gaya percakapannya, aku tahu dia tidak akan redha jika aku bernikah sebelum dia dan tunangnya bernikah...).
Dan Alan pula terlupa tentang hari ini walaupun aku sudah mengingatkannya...
And to all yg mengirim SMS dan IM:
Geeb (besday girl gak!), Paan, Mar, Shida, Iman, Solehah, Nadiah, Amy, Diana, Mardiyah, Pe'ah, 'Abyd, Sakinah, Ruzaini, Rabiatul, Tikki, Yadan, Muna n kawan dye Adik, Tahirah, Abg Ngah, Firdaus TKD, Abduh, Hafiza 5A, Cik Siti Wan Kuncup, Aneesah, Ayat, Kak Yam J, Kak Wan Maryam, Ili Sleeping, Nusaibah Md Asri, Najimin, Fatima Karate, Sarah TKD, Najat, Hilal, Zulhilmi,,,, emm sape lg?
tak lupe juga Ustazah Hamidah yang sangat ringan tulang dan baik hati kerana memasakkan Nasi Maqlubah untuk saya!!! !_! !__!
Thanks very much! May Allah bless you all...

Semoga usia yang meningkat ini meningkat setaraf dengan kematangan, amal ibadah, iman & taqwa kepada Allah...
Semoga setiap saat, hari dan tahun yang berlalu ini menjadi peringatan terbaik bahawa kita tiada masa lagi untuk dibazirkan.
Semoga 19 tahun bermusafir di atas muka bumi Allah ini mengajar aku untuk lebih mengenali dan mencintai PenciptaKu...

Comments

Maryam said…
B-day girl... jangan lupa ya matlamat hidup instead of kawen, heh~ let's manfaatkan baki usia yang masih bersisa ini.. huhu

Apa dah jadi dengan blog awak? ini mesti gara-gara upgrade to blogger beta. =) akak pening dengan beta version. sebab tu still continue lama punya.. ;o)
NJ said…
ehe. thanks for the reminder!

wohoo... btul la tu. geram tul kite. asal cbox tak working??? kite da malas nak edit balik to coding lame... tu pun cbox tak dpt gak...
Maryam said…
hah~ tu da dapat.. nnt ajar ek! (^__^)

ni baru balik dari jaulah... UIA Gombak - UIA Kuantan - UIA Gombak - Bangi - UIA Gombak...
Anonymous said…
ehe... kuar gak ili sleeping tuh ye... msti terkena pengaruh ni nusaybah beauty tu... huhu.. neway nela, tq very much ye... bwk kita jumpa balik adik2 yg dirindui.. ustzh yg disayangi... kita mmg happy sgt hari jumaat tu... kalau tak tak tau la bila kita blh g lg umah ustzh... jazakillah.. ~'^_^'~ _ili raihana
NJ said…
Hiks hiks ^_^'
kite cam suke plak dgn name ili sleeping tu hehehehh.. takpe la kan? :D yup2, kite pun happy sgt-sgt!! alhamdulillah! pasni tak tau bile lagi leh lepak2 ngan awak kan.. pape pun, all d best for everything!
slamat mgandakan ibadah!
Maryam said…
Ili Sleeping dah nak gi la nela... next sem she'll move to kuantan campus... nampaknya dalam angan-angan aje la... ye tak? ;-)
NJ said…
iiiiiitu pasaal... :(
hehehe.. pray 4 d best!

ukhuwwah fillah tidakkan musnah
walaupun ombak walau badai mendesah
tautan erat tak mungkin patah
dengan ismullah kita berbai'ah

:)

kak wan maryam & kak maryam j, thanks for the very cute gifts you both give me on my birthday. very meaningful :) thanks!
Anonymous said…
hehe... suke ye... ok la.. wut eva la ye..
hmm dah ketentuan Takdir.. kena la trime dan menurut perintah.. mmg sedih arr sbb kene pindah ni.. nak2 kena berpisah dgn akhawat sume.. :( -IR
NJ said…
hehe :D so that means i can write in BM sometimes.. SOMETIMES only. heh...
u don't speak malay at home? or u do?

Popular posts from this blog

Recipe: Air-fried Keropok Lekor

right person at the wrong time

Happy Teachers Day!