Tuesday, December 11, 2007

terus tekad !!

orang-orang dalam kerajaan malaysia sangat teruk dan layak dikutuk kerana langsung tak menjaga hak sesama Muslim!

sangat teruk! sangat sangat teruk!

tanya lah anak paklah yang umur paling kecik (aku pun tak tahu berapa umur dia) hingga yg dah besar panjang kalau dia suka tengok paklah meringkuk dalam penjara.. takkan ada anak yang suka!!!

paklah dan konco-konco nya yang tidak waras kerana terlalu mementingkan diri sendiri! semoga Allah membalas usaha busuk korang dengan hukuman yang setimpal!

Please read more!!! (click here!)


TEKAD!

kami sedari jalan ini kan penuh onak dan duri
aral menghadang dan kezaliman yang akan kami hadapi
kami relakan jua serahkan dengan tekad di hati
jasad ini darah ini sepenuh redha di hati

kami adalah panah-panah terbujur
yang siap lepaskan dari busur
tuju sasaran siapapun pemanahnya

kami adalah pedang-pedang terhunus
yang siap terhayun menebas musuh
tiada pedulipun siapapun pemegangnya

asalkan ikhlas di hati
tuk hanya redha ilahi rabbi

kami adalah tombak-tombak berjajar
yang siap dilontarkan dan menghujam
menembus dada lantakkan keangkuhan

kami adalah butir-butir peluru
yang siap ditembakkan dan melaju
mengoyak dan menumbang kezaliman

asalkan ikhlas di hati
tuk jumpa wajah ilahi rabbi...

kami adalah mata pena yang tajam
yang siap menuliskan kebenaran
tanpa ragu ungkapkan keadilan

kami pisau belati yang selalu tajam
bak kesabaran yang tak pernah akan padam
tuk harungi da'wah ini jalan panjang

asalkan ikhlas di hati
menuju jannah ilahi rabbi...


Nasyid Tekad by Izzis

3 comments:

syahida said...

'Takut' bila baca apa yg sis tulis (bl mula2 baca.rupa2nya org lain yg tulis).

Nihlah Johari said...

huhu.. mana yg orang lain tulis? article kat harakahnet tu ke? huhu..

syahida said...

bile baca 2 3 kali br fhm.
hehe..kite maksudkan intro utk entry ni.sis yg tulis eh? hehe..silap..silap..
kite ter cakap org lain tulis tu sbb kat bawah entry ni ade ltk name org lain..
apapun, nk wish slmt mnyambut eidul adha..=)