Thursday, March 15, 2007

lautan dosa yang tak pernah surut...

huhu...
pnah rase menyesal tak?
bile tak sempat menghargai,
dan tak sempat utk tunjuk yg kite menghargai
some people...
and they leave.
forever,
never to come back.

tau tak?
kalau lalu depan kubur orang Islam, bukan cakap
"Assalamu'alaykum ya ahlul-qubur.." je..
tau tak?
sebenarnya ade sambungannye...
"kau telah pergi dan kami akan menyusul..."

huhu... rase nak nangis sgt.............
brape banyak lagi masa yg kite ade???
bukan utk buat kebaikan je...
tapi utk hapuskan segala dosa yang tak henti ditambah...

malam ini kita menangis merayu dan meminta keampunan
berikrar utk tak ulang semua kesilapan
tapi esok pagi...
kita bangun,
kita buat lagi dosa² yg sama....

keampunan yang sebenar adalah hanya utk mereka yang tidak melalukan kesilapan yang sama berkali-kali...
kan???

hmmmm......
ketakutkan yang tak dapat diperkatakan...

ya Allah...
please not only show me the right path..
but also show me how to walk on the right path...

2 comments:

Inqilaab said...

don't be too critical.. awak dah jadi macam saya. sekarang fokus pada final exam. doakan agar apa sekalipun keputusan yang awak dapat diredhai Allah. belajar redha dengan ketentuanNya untuk dapat redhaNya.

mujahid said...

hmm yup u r right..kadang2 kita bile tak sempat menghargai,
dan tak sempat utk tunjuk yg kite menghargai
some people...
and they leave.
forever,
never to come back..
terkenang kat my granny from both side mom n dad..al-fatihah